نشر احمد العوضي علي صفحته الشخصية فيسبوك ابيات شعرية لزوجته قائلا فيها كالاتي:علي قدر أهل العزم تأتي الشدائد..

عملية,ياسمين عبد العزيز,احمد العوضي,مصر,الصفقة

عاجل
رئيس التحرير
إيمان عريف
رئيس التحرير
إيمان عريف

"العوضي" يبعث رسالة "ابيات شعر" لزوجته ياسمين عبد العزيز

نشر احمد العوضي علي صفحته الشخصية “فيسبوك” ابيات شعرية لزوجته قائلا فيها كالاتي:



 

علي قدرِ أهلِ العزمِ تأتي الشدائدُ..وتأتي علي قدرِ الكرامِ المكارمُ

وتعظمُ في عينِ الصغيرِ صِغارُها ...وتصغرُ في عين العظيمِ العظائمُ

 

 

 

 

يذكر ان حالة الفنانة ياسمين عبد العزيز مستقرة حتى الآن بعد خضوعها لعمليتين حسب تصريحات وائل عبد العزيز شقيقها موضحًا أنها ستخرج من المستشفى خلال 10 أيام بعد الاطمئنان على صحتها بشكل نهائى.

 

ودخلت الفنانة ياسمين عبد العزيز، المستشفى السبت الماضى 11 يوليو لإجراء عملية "تكيس المبايض" لمعاناتها من وجود أكياس دهنية على المبيضين وإجراء عملية "شد بطن" وبعد ذلك حدث بعض المشاكل مثل زيادة عدد ضربات النبض ونقص الأكسجين فى الدم.

 

ونقل الأطباء المعالجون ياسمين عبد العزيز إلى غرفة العناية المركزة ووضعوها تحت الملاحظة الدقيقة مع استخدام مضادات حيوية ومحاليل حتى استقرت نسبة الأكسجين بالدم، إلا أن ما حدث هو نقص فى نسبة الهيموجلوبين ووصلت نسبته إلى 7.6 وهذه نسبة قليلة جدا مقارنة بالنسبة الطبيعية للسيدات والتى يجب ألا تقل عن 12 وفقا لمصادر طبية.

 

ويذكر ان 

الفنان أحمد العوضي قد وجه رسالة مؤثرة لزوجته الفنانة ياسمين عبد العزيز بعد دخولها غرفة العمليات خلال الساعات الماضية.

 

وعبر حسابه على Facebook‎‏، كتب أحمد العوضي "يمكن ببان قدامكم دايما قوي .. لكن الحقيقه انا دلوقتي اضعف انسان علي وجه الارض عشان انا روحي مش معايا ... انا ضعيف جدا من غيرك انتي لازم تبقي كويسه ولازم تقومي بالسلامه ... انا لاول مره اكتب من غير ما اكون مفكر انا بكتب ايه وهكتب ايه".

 

وتابع العوضي "بس انتي هتقومي ان شاء الله باذن الله عشان انتي وعداني وعد وهتتفذيه ... انا عاوزك تبقي كويسه وتقومي عشان اقولك اني لو كنت ببينلك اني بحبك مره فالحقيقي واللي جوايا اني بحبك الف مره ... وانا دلوقتي مش قوي زي ما انتي بتشوفيني انا دلوقتي ضعيف ضعيف جدا .. لحد ما تقوميلي تاني عشان زي ما انتي بتاخدي قوتك مني انا كمان باخد قوتي منك .... قومي عشان انا بحبك... بحبك اكتر بكتيير من كل الكلام اللي انا كتبته .. اكتر بكتير من كل اللي عدينا بيه مع بعض من ايام حلوه ومواقف صعبه مرت علينا ... اكتر بكتير حتي من الموقف اللي احنا فيه دلوقتي .. انا بحبك .. 

 

واختتم "ادعولها تقوم بالسلامه زي ما انتو دايما بتدعولها بالنجاح والتوفيق .. هي دلوقتي محتاجه دعواتكم".

 

وطلب الفنان أحمد العوضي من جمهوره الدعاء لزوجته الفنانة ياسمين عبد العزيز بعد دخولها غرفة العمليات دون الكشف عن مزيد من التفاصيل