يدعم النجم الكبير الأنساني تامر حسني الجيل الحالي من أجل أن يتحلي بالصبر وأن يسعي لأجل مستقبل أفضل له بسبب ال

فيلم بحبك,تامر حسني,اخبار النجوم,مصر,أغنية بحبك,الصفقة,فن

عاجل
رئيس التحرير
إيمان عريف
رئيس التحرير
إيمان عريف

تامر حسني يوجه عدة نصائح للشباب بسبب الفتره الصعبة التي يواجها

تامر حسني
تامر حسني

يدعم النجم الكبير الأنساني تامر حسني، الجيل الحالي من أجل أن يتحلي بالصبر وأن يسعي لأجل مستقبل أفضل له بسبب الفتره الصعبة التي يواجها هذا الجيل.



وينصح تامر حسني الجيل الحالي بالرضا بما كتبه الله له وبالصبر والسعي لأجل مستقبل أفضل لهم، وينهيهم عن الدخول في حياة الناس.

حيث قال تامر حسني في فيديو له عبر "الانستجرام": "لو الوقت فلوس هتهدره کده؟؟ مهما مين رتبلك شر مفيش حاجه هتحصلك الا اللي ربنا كاتبه فا نطمن و نخلي طاقتنا اللي بتاخد من عمرنا لخدمتنا مش للتدوير ورا حیات الناس و مین عمل آیه و مین راحت فین". 

 

وأكد "حسني" الفترة الصعبة التي يواجها الجيل الحالي قائلاً: "الجيل الحالي فعلاً بيواجه فتره صعبه من التخبط ، احنا على الاقل لحقنا جيل اهالينا الطيبين و جيل الجيران الرحيمه و الصداقات البريئه و احترام الآخر اياً كان مين الجيل اللي علمنا لوست کبیره راکبه مواصلات و ملهاش مکان ، نقف احنا و هي تقعد ، الجيل الحالي اتولد لقى العالم كله باصص في حياته و بيحكم عليه من خلال سوشيال ميديا بلا رحمه ف اضطر يبقى شبههم و يعمل زيهم جيل مش عارف يبقى في حاله و يركز لنفسه و يقرب من ربنا عشان كدا من ضمن الحلول ان اولادنا يحلموا بالنجاح".

 

ونصح "حسني" الأهالي بالتقرب من الأبناء وتعلمهم الإيجابية والأستخدام الصحيح والإيجابي للسوشيال ميديا، قائلاً: "من ضمن الحلول ان اولادنا يحلموا بالنجاح و الطموح بدري ، لكل الاهالي اتمنى تشغلوا اطفالكم من الصغر في اي اهتمامات ايجابيه ، دوروا جواهم هتلاقوا و لو ملقيتوش ساعدوهم يلاقوا بالتوجيه لاي اتجاه رياضي . علمي . فني يشغل تفکیرهم في الايجاب عشان ينفدوا من اللي بيحصل من تفكك مجتمعي و افکار قذره دخيله على ثقافتنا و الاخبار السلبيه المحاطين بيها ٢٤ ساعه من السوشيال ميديا ، لازم نعلمهم الاستخدام الايجابي الصح للانترنت و السوشيال ميديا و البحث عن كل ماهو نافع ليهم ، عشان كدا قيمة الوقت مهمه اللي هنعمل فيها كل دا نبص للوقت انه مهم اوي زي الفلوس و اهم لان الوقت دا الفتره اللي بتفكر فيها و بتشتغل فيها عشان تكسب يعني هو اهميته قبل الماده معقول لو الوقت فلوس هنرمیه کدا و هنسمح لولادنا يهدروه کده !!!؟".